1969. december 6-án a Rolling Stones és néhány nyugati parti együttes ingyenes örömzenélést tervezett az Altamont autópálya mellett San Francisco közelében. A koncertet úgy hirdették, mint a Nyugati Woodstock-ot, de ahelyett, hogy Woodstock-hoz híven egy békés, szeretős és zenés esemény kerekedett volna belőle, inkább egyfajta katasztrófává vált.
Az eseményt kissé elhamarkodottan és meggondolatlanul szervezték meg az amerikai turné végének megünneplésére Mick Taylor gitárossal. Brian Jones ugyanis már a turnén sem vett részt drogproblémái miatt, 1969 nyarán pedig máig sem tisztázott körülmények között fulladt medencéjébe (lásd Mindörökké 27 elnevezésű bejegyzésemet). A tervezett helyszínen a színpad szokatlanul alacsonyan állt és egy domb aljánál helyezték el. Hogy a 300 000-es közönség véletlenül se árassza el a színpadot, valakinek az az okos ötlete támadt, hogy béreljék fel a Pokol Angyalait, hogy egyfajta biztonsági kordont létesítjenek a színpad és a nézőtér között.
Ahogy a koncert egyre inkább káoszba fulladt, az angyalok - jó biztonsági őrökhöz híven alkohol- és drogmámorban - billiárddákókkal és motorkerékpár láncokkal kezdték a közönséget bántalmazni. Marty Balin-t, a Jefferson Airplane gitárosát és énekesét például eszméletlenné verték. Mikor a közönség egyik tagja dulakodás közben pisztolyt rántott a Stones koncert közben, az angyalok néhány tagja leszúrta, majd agyonverte a szerencsétlent.
A teljes sajnálatos esetet belevették a Gimme Shelter-be, mely egy klasszikus dokumentumfilm Albert és David Maysles dokumentumfilm készítőktől, illetve Charlotte Zwerin rendezőnőtől. A filmet 1970-ben adták ki, és most teljes egészében elérhető a Youtube-on is. A Gimme Shelter egy tipikus rock and roll dokumentumfilm, melyben láthatóak felvételek a Stones turnéjáról és a New York-i Madison Square Garden-ben tartott koncertről is, de leginkább az altamonti eseményekre fókuszál. A Maysles testvérek nagy számú forgatócsoportot béreltek fel a dokumentum készítéséhez, többek között a filmkészítő Robert Elfstrom-ot, Elliott Erwitt-et, a Magnum fotográfusát és a fiatal George Lucas-t.
A Gimme Shelter egy lenyűgöző filmanyag a '60-as évek ellenkultúrájának darabjaira hullásáról. A film harmadik felét fájdalmas végignézni, de mégis nehéz elfordítani róla a szemet. A kor önhittségét és a naivitását jeleníti meg az a jelenet, melyet az altamonti koncert előtt vettek fel. Ekkor Mick Jagger egy sajtókonferencia során arra a kérdésre, hogy miről szól Altamont, ezt a feleletet adja: "Ez egy mikrokozmikus társadalom létrehozásáról szól, mely példát mutat Amerikának arról, hogy is kell viselkedni nagy összejöveteleken." Nos, Altamont rendkívül rossz például szolgált.